25 september 2011

Parallelle prosjekt


Fordelen med flere prosjekt på gang, er at mye kan bli ferdig samtidig. Å bli ferdig er stas. For da kan man begynne med noe nytt. Jeg fryder meg over både forventningen ved begynnelser og tilfredsheten ved avslutninger. Mellomtiden kan være tålmodighetskrevende rutiner som jeg ikke er like god på. De aller siste trådene kan også bli hengende ganske lenge før det de blir festet, men i går ble jeg helt ferdig med min andre kosekatt, et pannebånd og et kjempehandlenett.


Noen er så heldig å ha en levende katt eller annet kjæledyr. Har man ikke det, er en kosekatt, eller to, en brukbar erstatning. For de minste kan det til og med være bedre med en katt som kan herjes med slik man vil uten at den klorer eller stikker av. Og kanskje enda bedre: Koses med når som helst og så lenge man vil. Jeg mistet jo min kjære Mia i sommer, men har vært så heldig å få besøk av to nabokatter både titt og ofte. Det så du vel i forrige blogginnlegg. Den ene stilte opp som fotomodell sammen med Katrine og Katrinus.


Et rosa hjerte i panna frister lillesøster når det er for varmt med lue og for kaldt uten. I tillegg til dobbel utside i mønsterstrikk, er innsiden strikket med bare det svarte garnet. Garnet er et veldig tynt ullgarn slik at pannebåndet er både tynt og varmt. Jeg startet med å tegne et hjerte på rutepapir, og utvidet med mønster utover og utover på begge sider til de møttes på baksiden, for å si det slik.


Kjempestort handlenett, reisenett, strandnett eller en smart og praktisk veske når man trenger god plass eller utvidelse av bagasjen. Very smart multinett! Størrelsen er 57 cm x 42 cm sydd av kraftig lin. Bunnen er dobbel fra det smale pyntebåndet og like langt opp på baksiden. Hankene er av firedobbelt stoff.


Tre praktfulle perlemorknapper er prikken(e) over i-en(e).


Flere bilder, detaljer og priser i nettbutikken Sanserommet http://epla.no/shops/sanserommet

2 kommentarer:

  1. Morsomt når håndarbeidsprosjektene blir ferdige :) Hos meg kan også ufestede tråder bli hengende leeenge på enkelte prosjekter.

    Kjempefine katter, de var søte! Og flott pannebånd og bag. Dekorativt med perlemorknappene.

    Ha en fin ny uke :)

    SvarSlett
  2. Ja, og ufestede tråder er ÉN ting! Hva med montering? Jeg har motstand (angst?) mot montering. Så var det ei strikkedame som sa at hun gledet seg til monteringen, for det var morsomt. Jeg skal prøve å snu det til å bli morsomt jeg også:-) Har liggende en strikket jumper som jeg ikke vil si hvor mange år den har ligget der i sine enkelte deler. Leserne skal i hvertfall få se og høre når den blir ferdig.
    I morgen skal jeg opereres i en fot, så jeg slipper å montere jumper på en stund:-)
    Eldbjørg

    SvarSlett