09 oktober 2011

Blogger’s Sunday Walk


Bloggeren Vilt og vakkert inviterte til Blogger’s Sunday Walk i dag søndag 9. oktober. Bloggvenner bor så spredt at vi kan ikke gå sammen, men konseptet er å få oss ut til fots der vi bor. I tillegg skal vi dokumentere med bilder som legges i en bloggpost. Vilt og vakkert skal koordinere alle bloggpostene slik at alle kan se hva alle har opplevd på søndagsturen. Jeg møtte ei nype med hatt.


”For første Gang, for første Gang, det giver mangen Smaating Rang!, skrev Henrik Wergeland. Som mine lesere helt sikkert er fullstendig klar over, så er det ikke første gang jeg er ute til fots, men det er første gang jeg er på skogstur med krykker.

Værgudene hadde bestemt at den første snøen skulle komme i dag. Det begrenset hvor langvarig turen min kunne bli da jeg ikke har utesko som rommer en bandasjert fot. Plastposer utenpå sokkene inni åpne innesko gjorde susen. Foten gror og gror, og har grodd så ivrig at jeg kastet krykkene mens jeg trygt støttet til et tre kunne fotografere snøen.


I skogen er detaljene mer interessante enn panoramautsikten som er ganske fraværende. Spesielt på en dag som denne mens snøfjonene daler så tett at sikten strekker seg kun til de nærmeste furutrærne.


Takk for initiativet til Vilt og vakkert. Uten en invitasjon hadde nok ikke jeg kommet meg bort til skogen i dag.

6 kommentarer:

  1. Hei Eldbjørg :) Må si du er tøff som går på søndagstur med krykker!!
    Og tenk at dere har fått snø allerede. Fine bilder :)
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Ja, hørte rykter om denne snøen hos dere idag. Skulle ønske jeg var hjemme og kunne kjent lukten idag. Det er så deilig!! :)

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Nå forsvant ALT jeg hadde skrevet.... og det var ikke lite. Skal se om jeg kan gjenta det på bloggen min!
    Flott innlegg nøyer jeg da meg med her ;:OD)

    SvarSlett
  4. Sprekt gjort! Fine bilder!
    Anne

    SvarSlett
  5. snow... beautiful!!!
    :)
    blogger's sunday walk, from argentina
    vivi

    SvarSlett
  6. Oj...snö känns ännusålänge avlägset hos mig i södra sverige.
    Så bra att du kunde komma ut en sväng i skogen trots kryckor.
    Ha det bra :)

    SvarSlett