04 september 2011

Namaste Nepal


Etter mye Peru vender jeg oppmerksomheten mot Nepal igjen. Namaste Nepal har blitt en fysisk bok på behagelig glatt papir med perfekt gjengivelse av bilder og tekst. Trykkeriet har gjort en flott jobb. Jeg hentet boken for få dager siden. Alle forhåndsbestilte er pakket og sendt, og jeg er klar for nye bestillinger.


Namaste Nepal passer for alle som liker reiseskildringer. Den er fin å mimre til for deg som har vært i Nepal og nyttig å lese seg opp med for deg som har lyst til å reise dit. Kos deg med 159 sider illustrert med mer enn 300 bilder.


Mange av dere fulgte bloggen min mens jeg vandret blant forskjellige folkegrupper som delvis bor flere dagsmarsjer fra bilvei i fjellområdene i Nepal. Stiene er ofte de eneste transportveiene som finnes og enkelte steder møtte jeg mer lokalbefolkning enn lystvandrere. I Dhading var jeg inne i skoler og klasserom, og fikk se hvordan de har det der.

~ ~ ~   ~ ~ ~
Det er noe med gåing som stimulerer og liver opp mine tanker.
Jean-Jacques Rousseau (1712 - 1778)
~ ~ ~   ~ ~ ~

Ideen til denne boken kom mens jeg gikk. Deler av inntekten fra salget kan bli til en bedre skolegang for noen barn i Nepal. Korrupsjonen i skoleverket er omfattende og mengden og kvaliteten på undervisningen varierer sterkt.


Jeg har vært så heldig å bli kjent med Bharat Regmi i reisebyrået Alpine Explore Nepal som gir av firmaets inntekter til bygging og drift av skoler uten korrupsjon. Han vil også forvalte pengene som kommer fra salget av denne boken.

10 % av overskuddet går til skolebarn i Dhading, Nepal.

Namaste Nepal
En reiseblogg av Eldbjørg Nyborg
159 s.
ISBN 978-82-998019-2-8
190 kr.
Porto og fakturaomkostninger i tillegg


Bestill fra eldnyb@gmail.com eller ring 91 83 54 54



2 kommentarer:

  1. Heisann!

    Da gleder jeg meg til en boklig reise til Nepal i først omgang!
    ♥ fra meg

    SvarSlett
  2. Leste boken og koste meg:) Flotte bilder og fine tekster! En deilig liten bok. Torild

    SvarSlett