22 mai 2012

Sesongbom igjen?


Strikkeprosjektene mine har en tendens til å bomme på sesongene. Behov knyttet til årstid eller høytid skaper ideen og produktet blir ofte ikke ferdig før vi er over i neste sesong. Da velger jeg å si at jeg er ute i god tid. Denne gangen er jeg så heldig at produktet kan brukes på forskjellige steder hele året og både ute og inne.


Akkurat nå er et strikket og tovet sitteunderlag vidunderlig i verandastolen. Kvelden er kjølig selv om sommervarmen kom hit i dag.


På skogstur gjør det rasten til en nytelse selv om stubben er fuktig. Hjemme, i bilen, på hytta, på reise, ja, hvor og når som helst …


Men ideen kom altså da det gamle tovede sitteunderlaget mitt var for stort og stivt til den lille ryggsekken som jeg brukte på de raske vårskiturene med nye ”ræserski”. Dette rulles sammen og forsvinner i sekken. Vekten er bare 140 gram.


Fargene plukket jeg også ut så de passer til skiene og til de tovede skiskotrekkene som ble ferdig i god tid før sesongen var slutt J

1 kommentar:

  1. Alltid greit å være ute i god tid :)
    Kjempefint og praktisk sitteunderlag du har laget. Det er noe jeg også kunne tenke meg å lage etterhvert.

    Ha en fin dag, Eldbjørg :)

    SvarSlett