29 november 2010

Som en sanddyne i ørkenen ved soloppgang


Snøhetta er rosa som en sanddyne i ørkenen ved soloppgang. Den tørre lufta er det eneste jeg har felles med ørkenen akkurat nå. Det knitrer i karosseriet. Et blikk på dashbordet forteller meg at det er minus 28 på utsiden. Frostrøyken driver langs Avsjøen. Tre moskusdyr leter etter mat under det tynne snølaget. Jeg frakter bilder som skal bli fotoutstilling i Oppdal.


Velkommen til utstilling i Oppdal kulturhus. Åpningen er tirsdag 30. november kl. 17.30. Utstillingen henger ut året.

2 kommentarer:

  1. Å fy fillern, minus 28 grader! Så du moskus også! Så nydelig rosa bilde av det fine fjellet!

    SvarSlett
  2. De tre moskusene gikk til høyre for E6, men så langt unna at de ville blitt tre prikker på et bilde med den linsa jeg hadde. De var borte dagen etter så jeg tror ikke det var tre steiner :-)

    SvarSlett