28 oktober 2010

Doha, Qatar

Veldig trivelig å finne hilsener når jeg titter inn på bloggen her i Doha. Tenker det blir glasspussing i de tusen hjem etter dette tipset :-)

De tre første etappene av reisen til Nepal har vært behagelige. Kontrasten er stor mellom tåkerimet landskap med rådyr og elg i Gudbrandsdalen til oljetårn i sanddyner. Jeg sitter på flyplassen i Doha, Qatars hovedstad, og venter på fly videre til Kathmandu. Vannet utenfor denne halvøya tilhører Persiabukta og den landfaste biten grenser mot Saudi-Arabia.

London Heathrow var hektisk som vanlig, men med ankomst og avreise fra samme terminal ble jeg forskånet fra alt for store folkemengder og utmattende traving på harde gulv. Det tok bare en halvtime fra fly til fly.

Doha er også en enorm flyplass. Det stemmer kanskje at det er den største jeg har vært på for rullebanen er en av de lengste på sivile flyplasser. Og større er den i ferd med å bli. Første utbygging åpnes i 2012. Mange slags reisende strømmer forbi meg, og etterhvert som boarding for Kathmandu nærmer seg har det kommet noen flere ryggsekkturister blant sarier og sjeiker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar