07 juli 2012

Reise på kartet



Med god fantasi kan du studere Europas land på dette kartlavkartet. Jeg ser Skandinavia, Italias støvel og svære Afrika.Gibraltar har blitt i bredeste laget. Kartlav vokser visst bare 10 mm på 20 år så jeg regner ikke med at korrigeringen blir synlig med det blotte øyet i løpet av de antall år jeg kan gå i fjellet. Men for oss som er glad i kart, er den en trofast følgesvenn i Rondane der den klorer seg fast på de harde bergartene.


Særlig detaljert er ikke kartlavkartet og målestokken er for liten til å duge som vandrekart. Det er derfor vi bygger varder J


Medvandrere.


Dette står ikke på sommerkartet, men jeg har lest at det er opptil 60 % mer snø i fjellet nå enn på samme tid i fjor.

1 kommentar:

  1. Jeg ser Europa-kartet i laven. Stilig :)
    Så flotte bilder fra fjellet, Eldbjørg, og jammen det var mye snø der. I juli!!

    Ha en fin ny uke :)

    SvarSlett