04 mars 2011

... og jula varer helt til påske


Flere lurte på om jeg var sent ute, eller uhorvelig tidlig, da jeg strikket julekuler i januar. Svaret er: ”Begge deler”. Jeg har i hvert fall bidratt til at jula skal vare helt til påske J

Julehjørnet i Sanserommet prydes nå med Hjerterom, Hjerte, Gresk kors, Reinsdyr, Juletre, Julestjerne, Gang rundt treet, Engel, Snøkrystall, Skiløper, Hellige tre kongers lys og flere lekkerbiskener fra Arne og Carlos bok Julekuler.







Jeg kan ikke garantere for mine kilder, men har hørt og lest at julekulene selges i andre land for euro, dollar og yen som tilsvarer både 600 og 800 norske kroner pr. stk. Sanserommets pris er 140 kr. med moms.

Julekulene er strikket av Rauma Finull og måler ca. 7,5 cm i diameter.

Enten du vil være tidlig ute eller sent ute, bestill julekuler fra Sanserommets e-postadresse eldnyb@online.no eller ring 91835454.


3 kommentarer:

  1. Heisann!

    Ja, de går visstnok unna som varmt hvetebrød.
    Jeg har ennå ikke blitt fortrolig med å ha strikkekuler på treet, men må innrømme at det virker veldig 'kult'.
    Så hvem vet, kanskje noen vil finne veien dit neste jul... foreløig strikker jeg på leggvarmerne til faren min. De ble for store, så han vil ikke ha dem. Da tar jeg dem som lår/leggvarmere med stor plass til bukser under. De kalde vinterne er neppe over!
    Ha fin ukeslutt ;:OD)

    SvarSlett
  2. Ja, kule kuler dette :-)
    Fin ukeslutt med strikkepinner ønskes deg også!

    SvarSlett
  3. Bloggposten om julekulene har lenge vært den mest populære på denne siden. Mange kuler er solgt, de fleste på julemesse. Nå har jeg bare seks kuler på lager. Vær rask hvis du vil sikre deg strikkede kuler til jul eller som julegave! Bestill fra http://epla.no/shops/sanserommet/jul/, fra eldnyb@online.no eller ring 91835454.
    Eldbjørg

    SvarSlett