26 august 2012

Blåbær som ny fotografikk


Omsider har bærsesongen kommet til høyereliggende strøk, men blåbæråret er dårlig. Det er langt mellom de store og fine, og alt for mange halve bær er insektspist og inntørket. Med tålmodighet har jeg sanket et par liter i løpet av to turer denne uka. Med like mye tålmodighet har jeg renset dem. Det går likevel an når jeg kan være ute med rensejobben slik det var i går.

 
Jeg tenkte å gå en tur i dag også, det er jo denne bæra jeg gjerne vil ha mest av, men regnet dundrer og splæsjer på taket, ja, det får bare angripe for jeg har splitter nytt tak. Det er overraskende motstand tenker jeg mens jeg babler i vei og koser meg med arkivbilder fra bedre blåbærår. Ingen sildring fra snarveier gjennom lekke takrenneskjøter irriterer meg heller. Egentlig en trivelig dag å være inne i, og dermed har et gammelt bilde blitt til ny fotografikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar