11 januar 2012

Knappeonsdag – Fem om dagen


Lavkarbo har lenge vært en populær kostholdshit og vil kanskje fortsette å være det helt til en ny ekstremdiett dukker opp. For meg høres det ut som nullkarbo. Lavkarbo kan da vel være bra? Etter min mening er det alt for lett å få i seg alt for mange karbohydrater. Spesielt når man reiser langs landeveien. Bensinstasjonene bugner av boller i alle fasonger. De ligger der og frister, eller slettes ikke frister, i sine overdimensjonerte uappetittelige størrelser og mengder, ved siden av kaffeautomatene.

”Fem om dagen” har kommet i skyggen av alt dette lavkarbopratet, ja, epler og pærer har til og med havnet på neimatsiden hos de mest ekstreme. Selv om jeg alltid er på leting etter proteiner fra bensinstasjon til bensinstasjon, så slår jeg i dag et slag for et gammelt slagord ved hjelp av fruktknapper.


Epler og pærer de henger på trærne. Når de blir modne så faller de ned.


Finn et strå og træ dom på.


Spis kirsebær med de store.

3 kommentarer:

  1. Det var en samling knapper man nesten får lyst til å sette tennene i :-D
    Kjempeartig!! En imponerende mengde forskjellige fruktknapper.

    Ha en fin dag, Eldbjørg :)

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Det er vel ikke en gjenstand som du ikke har i knapper!!!
    Disse er virkelige artige. Ser for meg fine små jakker med knappene på!

    Og jeg har reklamerer for regnbueluene og skriver at du tar i mot ordre! Er det greit? Hvis noen vil strikke sjøl, selger du oppskriften også?

    Ha fine dager!

    SvarSlett
    Svar
    1. Både du og Hilde skulle vært her og sjekket knappesamlingen :-)
      Jeg kan strikke luer på bestilling. Leveringstiden kan da selvfølgelig variere.
      Oppskriften er bare en blyantkladd som jeg skrev ned etter en gammel lue, men med litt variasjon. Hvis noen vil kjøpe oppskrift, kan jeg skrive den ned i et worddokument.

      Slett