17 november 2011

Perfekt timing


I sju uker har de som steller med været sørget for praktiske forhold med varmegrader og barmark til alle opererte føtter iført bandasjer. I hvert fall de fleste dagene. Jeg har hoppet med to krykker, hinket med én krykke og hengt over vandrestaver med åpne innesko på mange turer utendørs. Når så den første muligheten for en tur til fjells byr seg, og temperaturen kryper under 10 minus, faller dette på den samme dagen som foten for første gang gir plass til en såle i skoen. Perfekt timing. I tillegg er jeg så heldig at en av ”vandrevenninderne” er utstyrt med nødlabber for enhver anledning.


Utsikt fra parkeringsplassen ved Grønsætrin.


Jeg som hadde tenkt å rusle litt rundt parkeringsplassen mens de andre gikk til topps, er overveldet over å komme helt opp på Grønhø/Grønseterhø 1417 m.o.h. Den mest fantastiske dagen og turen jeg har hatt på le-e-enge. Snøhetta i det fjerne. Solveig er fotograf.


Bål er obligatorisk. Åse har ved, kniv og fyrstikker i sekken.


Vi nyter medbragt ved bålet.


Lav sol setter setertaket i brann i det jeg forlater denne eventyrverdenen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar