19 juni 2014

Sør-England på Instagram og FB


En nyttig påminning. Så kom det noe godt ut av overnatting ved Gardermoen. Dette av og til nødvendige oppholdet som jeg er lite motivert for.


Som vanlig kom jeg hjem fra reisen med et ganske enormt antall bilder på minnebrikken. Selv etter sletting av dubletter og knips som gikk av ved et uhell. Jeg velger i første omgang å gjengi noen av bildene som jeg tok med iPad og la ut på Instagram og Facebook underveis.


Hilde blant alver i Avebury.


Vakre valmuer i Chalice Well, Glastonbury.


Så overstrømmende lykkelig kan man være på en slik reise. Anett priser livet ved Riverside Inn i Devon.


Idyllisk morgenstund ved Riverside Inn.


I Bodmin poserer denne hustigeren på et hagegjerdet.


Å kjøre gjennom Sør-England kan kjennes som en labyrintvandring når man vil unngå motorveier. Vi når målet og veiens ende på Cape Cornwall.


Magisk ved solnedgang med vind på 2 m/s her ved enorme Atlanterhavet. Det skjer ca. 10 dager i året. Sol fra klar himmel alle dager i dette våte kystlandskapet har vi også.


Stille, stille i det sola siger i havet.


Og bak oss stiger månen over Cornwall.


The Giant’s Heart i stien opp til St. Michael’s Mountain, Land’s End, Cornwall. 


Min båt er så liten, og havet så stort. Fra slottet på St. Michael’s Mountain.


Blue Drawings Room på samme slott. Energifylt og overveldende.


Revebjeller. Digitalis purpurea. Uten tvil en av mine favoritter.


St. Michael’s Mountain sett fra stranda ved Land’s End. Vi gikk til holmen ved fjære sjø og reiste med båt tilbake.


Mona og Hilde åpner seg for Atlanterhavet utenfor klippen ved Tintagle. Merlins grotte er et sted i dypet under oss.


Write a letter to Merlin in Camelot Castle Hotel.


Salisbury Cathedral, mektig på flere vis og plan.


«Katedralens storhet speiles i vannets dybde», kommenterer Hilde på Facebook. Breathtaking.

1 kommentar: