01 juni 2014

Hverdagsbilder


Jeg skulle gjerne visst hvem som startet utfordringen/oppfordringen til å legge et hverdagsbilde hver dag i fem dager på Facebook. Et bra påfunn! Det kan være vanskelig å finne hverdagsbilder når vi leter i album som er noen år gamle. Der har vi ferie, sol, selskap, sminke og fin på håret. Med FB, Instagram, o.l. har vi utvidet motivvalgene når vi fotograferer. Hverdagen er oftere foreviget, i den grad digitale bilder er evige. De er kanskje like evige som negativer, papirkopier og lysbilder? Så ble jeg også utfordret/oppfordret av Gunvor. Jeg fikk lyst til å legge dem i bloggen min også. Med tekstene som jeg skrev på FB. Alle er fotografert med iPad fra 28. mai til 1. juni.
Kan dette tjene som hverdagsbilde 1/5, Gunvor? Selv om det ikke skjer hver dag. Jeg lette etter Nubis i hele huset, og begynte å lure på om han hadde presset seg ut gjennom et vindu som står på gløtt, da jeg oppdaget ham mellom klær og saker og ting som jeg har slengt oppi kofferten til neste reise. Han har sikkert hørt om reisesenger J


Et helligdagsbilde (Kristi Himmelfartsdag) som hverdagsbilde 2/5. Minner meg om boka "Lykkelige mennesker leser og drikker kaffe" som Ragni la ut bilde av for noen dager siden. Sølte du kaffe i boka, Ragni? Det gjorde jeg L Dvs. det var et vindpust som tok tak i kuvertbrikken som veltet kaffekruset J


Hverdagsbilde 3/5


Anbefaler biblioteket. Har lørdagsvakt. Herved er hverdagsbilde 4/5 levert.


Bra frokost(lunsj)selskap dette også @madamknipe. Mitt hverdagsbilde 5/5. Har dem jo hver dag hver juni. Og så er det søndag i dag J

2 kommentarer:

  1. Heisann!

    Så flott. Jeg prøvde å ta et bilde hver dag ett år, men så krasja datamaskina... og det ble med noen måneder... fra nyttår til disse tider..
    Hverdagsbilder er fine ;:OD) Ha gode pinsedager !

    SvarSlett
    Svar
    1. God pinse til deg også, V&V :-)

      Slett