07 februar 2021

 Garnmannen 175

Jeg starter med resultatet som alle parter ble fornøyd med. Dette bildet er ett av mange fra min niese Natalies photoshot 22. juli 2020. Men starten på prosjektet Garnmannen 175 var i påska. Mønsteret fant jeg i Kofteboken 2 og garnet var Rauma finull.





Nubis inntar favorittplassen uansett hvor stort og tungt strikketøy han må tåle. Kanskje han tvert i mot nyter varmen. Kofta blir sikkert også ekstra varm av de kattehårene som sniker seg inn.









Kofta er ferdig og garnkurven tom. Det var i utgangspunktet egostrikk, men den ble for trang over skuldrene. Natalie med fire døtre i alderen 6-12 år fikk kofta. Så snart jeg fikk mer garn, var jeg i gang med neste kofte på pinner et halvt nummer større. Denne til meg selv.




Andre kofte hadde ikke nyhetens interesse så fotografering ble nesten glemt. Men her er den snart ferdig. Så ble det sommer og besøk fra Bergen. Blomma har adoptert kofta som Natalie fikk, og her følger flere bilder fra photoshot i Skitrekkvegen. Dagen var hustrig med småregn. Jeg kledde meg i tre ulltrøyer under kjolen. Overskyet er det beste fotoværet.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar