21 september 2010

Kofferten pakket


Kofferten er pakket igjen. For fjerde gang på tre uker. Reisene har vært av kort varighet, så jeg har hatt dager hjemme sammen med Mia også. Og dager på reise gjennom blåbærlyngen. Det gikk nesten som med Putte som ikke fant et eneste bær. Blåbærhøsten min var spinkel, flekkete og trist. Tårene presset på, men da Blåbærfar viste vei til blåbærskogen sin i sansenes grenseland, ble det sansedans blant de enorme bærene i hans rike.

Les om
Putte i blåbærskogen. Les helst hele Elsa Beskows billedbok for deg selv og de minste. Nyt illustrasjonene. Om den ikke er i salg, lån fra biblioteket.




I sansenes grenseland i form av utstilling reiste fra Grimsdalen til Stjørdal for et par uker siden. Jeg storkoste meg i Stjørdals sommervarme høstvær, og takker både ivrige ansatte og andre engasjerte mennesker som deltok i åpningen.



I morgen kjører jeg til Lillehammer til to dager med kunnskap og kultur for bibliotekere i Oppland. Gleder meg til reise på reise i litteraturens verden, bibliotekutvikling på nye veier samt Aulestad og Kulturstua i Ro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar